En TV-kampagne på ca. 8,5 millioner kroner ruller snart over skærmen i Tyskland. Kampagnen skal højne kendskabet til ferie ved kysterne i Danmark hos nordtyske børnefamilier.

Familieidyl og frihed ved de smukke, danske kyster er omdrejningspunktet i en ambitiøs TV-kampagne, der skal køre i Tyskland fra januar til marts 2016. Kampagnen er blevet til i et stærkt samarbejde mellem NOVASOL A/S, VisitDenmark, Dansk Kyst- og Naturturisme samt Destination Sydvestjylland med støtte fra Fomars.

En stor TV-kampagne i Tyskland skal højne kendskabet til ferie ved de smukke kyster i Danmark.

En stor TV-kampagne i Tyskland skal højne kendskabet til ferie ved de smukke kyster i Danmark.

Målgruppen for kampagnen er nordtyske børnefamilier primært fra delstaten Nordrhein-Westphalen. Kampagnen fokuserer på, hvordan familierne kan nyde livet i et dansk feriehus ved kysten med drageflyvning, fisketure og afslapning på terrassen. En prætest har vist, at kampagnen fungerer optimalt hos målgruppen. De testede familier var både interesserede i yderligere information samt at booke et ophold.

Det samlede budget for kampagnen er på ca. 8,5 millioner kroner og består af en række reklamespots, som vil bliver vist på nationale og regionale TV-kanaler, i udvalgte biografer og på YouTube. Budgettet kan dog blive endnu større, da kampagnen stadig er åben for flere deltagere.

Tyskerne er vilde med dansk kystferie

Tyske turister står for ca. halvdelen af alle udenlandske overnatninger i Danmark, og langt de fleste tager på ferie ved de danske kyster. Derfor er de en vigtig målgruppe, når der skal investeres i markedsføringen af Danmark som turistdestination.

”Tyskerne er en afgørende målgruppe for dansk kyst- og naturturisme, og de er glade for at besøge kystdestinationerne i Danmark – både de milde østvendte kyster og den rå vestkyst med høje bølger. Da vi har samlet kræfterne, står vi med en meget stærk kampagne, som vi er overbeviste om kan bidrage til vækst i kyst- og naturturismen,” fortæller Sisse Wildt, teamleder for Branding og Synlighed i Dansk Kyst- og Naturturisme.

 

Mere info om kampagnen

Kampagnen består af forskellige reklamespot afhængigt af mediet og afsenderen. Se reklamespottet for NOVASOL A/S på YouTube. Er man med i kampagnen, vil man få vist sit eget logo i de sidste sekunder af reklamespottet.

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte:
Sisse Wildt, teamleder for Branding og Synlighed, swi@kystognaturturisme.dk, +45 2173 1922.