For fjerde år i træk sætter Dansk Kyst- og Naturturisme rammerne for den fælles markedsføringskampagne ”elskerDanmark” over for det danske hjemmemarked - og din destination kan være med!

Planlægningen af årets elskerDanmark-kampagne er i fuld gang, og i år bygges der videre på de gode erfaringer fra tidligere år. Kampagnen har de seneste år haft et digitalt omdrejningspunkt, og det vil også være gældende i 2019. Analyser viser nemlig, at gæsterne fortsat bliver mere digitale i deres adfærd i forbindelse med planlægningen af ferien.

”Vi bruger elskerDanmark-konceptet som en fælles markør, der binder både kampagnens elementer, men også de forskellige deltagende aktører, sammen – med det formål både at skabe opmærksomhed om Danmark som feriedestination og trafik til den enkelte partner,” fortæller Sisse Wildt, kommunikationschef i Dansk Kyst- og Naturturisme.

I år ligger kampagnen fra ca. medio april – primo september 2019 og vil bestå af et stærkt digitalt spor med bannerannoncering på tværs af de største danske premium sites, af web-tv og advertorials. Dertil er der forskellige muligheder for at forstærke og supplere kampagnen, ligesom den kan tilpasses i forhold til målgruppe og periode.

Danmark på danskernes feriedagsorden

Analyser viser, at danskerne kun overvejer ganske få destinationer, når feriestedet skal besluttes. Kampagnen vil derfor sætte fokus på helheden, og på hvad en Danmarksferie kan.

Dansk Kyst- og Naturturisme sætter igen i 2019 rammerne for en fælles Danmarkskampagne, der skal få flere danskere til at holde ferie i Danmark.

Dansk Kyst- og Naturturisme sætter igen i 2019 rammerne for en fælles Danmarkskampagne, der skal få flere danskere til at holde ferie i Danmark.

”Når overvejelsen er etableret, kan gæsten så efterfølgende dykke ned i, om man tager til syd eller nord, kystby eller fjord for at matche med de feriedrømme, der skal indfries,” uddyber Sisse Wildt og fortsætter:

”Kampagnen har kørt på tværs af den danske turismescene de seneste tre år. Vi er glade for de partnere, der har været med hele vejen, for de partnere, som er stødt til og vil glæde os over nye, som har lyst til at være med. Vi tror på, at vi sammen kan skabe et højere tryk i markedet, der fastholder Danmark på danskernes feriedagsorden.”

Stor samlet eksponering

Der er allerede flere partnere, der har valgt at deltage i kampagnen igen. Heriblandt også Hjørring Kommune med de kendte kystbyer Hirtshals, Tversted, Lønstrup og Løkken.

”Vi deltager som en del af Vestkysten og har valgt at være med igen i år, fordi elskerDanmark byder ind med en samlet fortælling. Det giver stor eksponering at samles, samtidig med at der bliver sat spot på de enkelte områder – også på VisitDenmarks side, som er en platform med mange besøgende. Vi kan på den måde komme længere ud med vores område, end vi kunne alene. Og så er vi selvfølgelig også med, fordi kampagnen er meget stærk digitalt,” fortæller Anna Oosterhof fra Turismeudvikling Hjørring.

Kampagnen ruller snart over skærmen

Det varer dog ikke længe, før danskerne vil møde elskerDanmark-kampagnen. Igen i år har Dansk Kyst- og Naturturisme nemlig indgået et samarbejde med Realdania, som står bag Smutturen, omkring en fælles kampagne. I år vil elskerDanmark / Smutturen introducere TV 2’s program 'Ingemann og Vestkysten', som vil blive sendt med opstart i marts 2019. Her vil den populære tv-vært Peter Ingemann køre ned ad Vestkysten på sin Puch-knallert og besøge mindeværdige steder fra sin egen barndom, fx Skagen, Lønstrup, Esbjerg og Hvide Sande.

”Vi er glade for igen i år at samarbejde med Realdania om Smutturen som en del af elskerDanmark-kampagnen og ser et godt match til programmet. Smutturens og elskerDanmarks formål komplimenterer hinanden på bedste vis: at gøre danskerne opmærksomme på de mange muligheder for oplevelser, der er i Danmark – og som man kan bruge som inspiration til feriens aktiviteter,” fortæller Sisse Wildt.

Vil du også være med? Kontakt:

Sisse sorthvid.jpg

Sisse Wildt

Kommunikationschef

swi@kystognaturturisme.dk

+45 2173 1922

Find Sisse på LinkedIn