Sidste år besøgte ti tyske rejsebloggere Vestkysten som led i en samlet markedsføringsindsats. Med overskydende midler er endnu to besøg kommet i stand i 2018. Indsatsen skal inspirere den tyske målgruppe til at tage på ferie ved Vestkysten.

Flotte billeder og inspirerende beskrivelser af ferie ved Vestkysten var sidste år resultatet af et samarbejde med ti tyske bloggere. I år er markedsføringsindsatsen videreført med endnu to tyske bloggere, der har rejst fra Vadehavet til Skagen og berettet om attraktioner, restaurationsbesøg og naturoplevelser.

Bloggere inspirerer til ferie ved Vestkysten med rejsebeskrivelser og billeder på blogs og sociale medier. Foto: Melanie Zanin for Travel on Toast / Anja Beckmann

Bloggere inspirerer til ferie ved Vestkysten med rejsebeskrivelser og billeder på blogs og sociale medier. Foto: Melanie Zanin for Travel on Toast / Anja Beckmann

”Bloggernes besøg genererer utrolig meget fint indhold på de sociale medier og deres egne blogs, som lever længe og er med til at inspirere til at tage på ferie ved Vestkysten. Destinationerne og erhvervsaktørerne langs Vestkysten har været meget hjælpsomme og søde til at invitere bloggerne ind. På den måde får de sammen skabt et billede af en samlet destination, der byder på et væld af attraktioner, smuk natur og spændende gastronomiske oplevelser,” siger Sisse Wildt, kommunikationschef hos Dansk Kyst- og Naturturisme.

Samarbejdet er iværksat af Partnerskab for Vestkystturisme i tæt samarbejde med VisitDenmark og de lokale destinationer. Dansk Kyst- og Naturturisme bidraget til kampagnen med sparring og finansiering.