I foråret gik virksomheder fra hele landet til auditions på innovationsprogrammet TourismX. De udvalgte virksomheder er nu sammensat i 10 klynger med hvert sit tema og er klar til at udvikle deres ideer til virkelighed.

Hvordan kan sommerhuset skabe værdi i en erhvervsturisme kontekst? Hvordan kan man guide turisterne længere ud i byen og til andre steder end de klassiske områder og attraktioner? Hvordan kan man udnytte digitalisering og ny teknologi til at forbinde lokale fødevareproducenter med toprestauranterne?

Det er nogle af de spørgsmål, som de udvalgte virksomheder i innovationsprogrammet TourismX skal arbejde med i klynger. Siden auditions i foråret 2018 er udvalgte virksomheder blevet sammensat i 10 klynger ud fra deres individuelle produkt eller idé. Herefter er de 10 klynger blevet teamet op med en vidensinstitution, som skal vejlede og komme med faglig sparring til virksomhederne.

Mød de udvalgte virksomheder – og læs mere om de 10 klynger.

Innovation camp om fremtidens turisme

Som en del af kick-off på klyngeforløbet blev de udvalgte virksomheder inviteret til innovation camp i Odense. Her fik virksomhederne et indblik i fremtidens livsstilstrends og rejseadfærd samt nye teknologier i turismen. Med indlæg og workshops fra Firstmove og Innovation Lab lærte deltagerne desuden at arbejde med agile metoder til succesfulde projekter.