Onsdag den 6. juni 2018 var der opstart på kursusforløbet ”Digital Turisme” for nordjyske campingpladser. Forløbet, der skal give campingpladserne konkrete værktøjer og redskaber til digital markedsføring, er en del af projektet Danske Turismekompetencer.

400 meter fra stranden og 400 meter fra Løkken Centrum ligger Løkken By Camping, der med egne ord har Danmarks bedste beliggenhed. Om sommeren sælger pladsen mere eller mindre sig selv, men uden for sæsonen går det lidt mere trægt, og der er behovet for markedsføring af pladsen større. Derfor deltager Jeppe Nørgaard, søn af Løkken By Camping-ejerne Lis og Karl Kristian Nørgaard, i kursusforløbet ”Digital Turisme”, der skal opruste de nordjyske campingpladser i digital markedsføring.

Onsdag den 6. juni 2018 blev første workshop i et kursusforløb om digital markedsføring afholdt for nordjyske campingpladser. Blandt deltagerne var Jeppe Nørgaard fra Løkken By Camping (th)

Onsdag den 6. juni 2018 blev første workshop i et kursusforløb om digital markedsføring afholdt for nordjyske campingpladser. Blandt deltagerne var Jeppe Nørgaard fra Løkken By Camping (th)

”Jeg mener, at vores campingplads har et stort potentiale for at tiltrække flere kunder i ydersæsonen, men det koster os mange markedsføringskroner at konvertere en potentiel kunde til en kunde i den periode. Vi bruger allerede en del ressourcer på vores hjemmeside, men den kan helt sikkert optimeres, så jeg håber meget på, at kurset blandt andet kan give os inspiration og redskaber til arbejde videre med den del,” siger Jeppe Nørgaard.

Han håber desuden på, at der kan skabes mere samarbejde omkring markedsføringen, så man i fællesskab kan vise bredden i tilbuddene og trække flere gæster til området

Kursusforløbet for de nordjyske campingpladser startede den 6. juni 2018 med en workshop for 9 deltagere og fortsætter med tre kursusdage i efteråret, hvor flere kan nå at melde sig på. Forløbet er stablet på benene af UCN Act2Learn og Dansk Kyst- og Naturturisme som en del af projektet Danske Turismekompetencer. Målet er at give campingpladserne konkrete redskaber og værktøjer til digital markedsføring, så de kan få endnu mere ud af deres markedsføringsbudgetter og tiltrække flere kunder særligt uden for sæsonen.

”Turisterne har store forventninger til turisterhvervets tilstedeværelse på de digitale medier, og det stiller krav til turistaktørerne. Hvis vi vil fastholde konkurrenceevnen, er det afgørende, at vi bliver dygtigere til den del,” siger Alice Bank Danielsen, projektleder i Dansk Kyst- og Naturturisme, og fortsætter:

”Når man er en mindre virksomhed, der ikke har et kæmpestort budget til markedsføring, er det vigtigt at bruge pengene smart og sætte ind, hvor det giver mening. Her tilbyder de digitale medier mange muligheder for at målrette sin markedsføring. Men der sker også rigtig meget nyt på den front, og derfor er det nødvendigt at holde sig opdateret, hvis man skal følge med udviklingen. Det håber vi, at vi med kursusforløbet kan hjælpe campingpladserne med.”

Har du spørgsmål til Danske Turismekompetencer? Kontakt:

Alice - SH.jpg

Alice Bank Danielsen

Projektleder i Danske Turismekompetencer

abd@kystognaturturisme.dk

+45 2643 1411

Find Alice på LinkedIn