Projektet ’Aktiv naturturisme i nationalpark Mols Bjerge’ vil samle udbydere af kommercielle outdoor-oplevelser i nationalparken med det formål at styrke og synliggøre tilbuddene. Projektleder Lene Lind håber, at projektet vil skabe grobund og tradition for samarbejde.

Det er ikke let at sidde i sofaen i det lejede sommerhus og finde ud af, hvordan man kan komme ud at ride på islandske heste, sejle i kajak eller at snorkeldykke i Nationalpark Mols Bjerge. Samtidig er de aktiviteter næppe nogle, man tilfældigt falder over. Måske derfor er det svært for de ofte små outdoor-virksomheder at trænge igennem lydmuren af information og sælge den slags oplevelser. Den udfordring vil projektet ’Aktiv naturturisme i Nationalpark Mols Bjerge’ råde bod på.

Projektet ’Aktiv naturturisme i nationalpark Mols Bjerge’ vil samle udbydere af kommercielle outdoor-oplevelser i nationalparken med det formål at styrke og synliggøre tilbuddene. Foto: VisitDenmark

Projektet ’Aktiv naturturisme i nationalpark Mols Bjerge’ vil samle udbydere af kommercielle outdoor-oplevelser i nationalparken med det formål at styrke og synliggøre tilbuddene. Foto: VisitDenmark

Med nyansatte projektleder Lene Lind skal der nu fuld damp på at samle områdets outdoor-virksomheder i en klynge, der har lyst til at udbyde deres oplevelser i fællesskab – og dermed opnå bedre synlighed i dag.

”Jeg håber, at vi kan skabe grobund og en endnu større tradition for at arbejde sammen i nationalparken. I fællesskab og med et større udbud af oplevelser kan aktørerne nå endnu længere ud til turisterne. Det skulle i sidste ende gerne være med til at forlænge sæsonen og få flere til at blive længere i området,” siger Lene Lind, projektleder i ’Aktiv naturturisme i Nationalpark Mols Bjerge’ og Chef for salg og service ved VisitDjursland.

Næste skridt i projektet er at samle aktørerne om at udvikle en forretningsmodel, der giver mening for dem. Outputtet kan blive et fysisk outdoor-center, hvor tilbuddene er samlet, eller en digital platform, der kan synliggøre outdoor-oplevelserne, men det vil blive afgjort af de medvirkende aktører.

Læs mere om projektet

Læs mere om Nationalpark Mols Bjerge

Fakta om projektet

  • Projektet ’Aktiv naturturisme i Nationalpark Mols Bjerge’ vil styrke den kommercielle udvikling af outdoor-turismen i nationalparken
  • Projektet er finansieret af Region Midtjylland (200.000 kr.), Syddjurs Kommune (200.000 kr.), Nationalpark Mols Bjerge (200.000 kr.) og Dansk Kyst- og Naturturisme (200.000 kr.)
  • Projektet løber frem til udgangen af 2018

Vil du høre mere om projektet?

christine sort hvid.png

Christine Jürgensen

Udviklingskonsulent

cju@kystognaturturisme.dk

+45 2273 4934

Find Christine på LinkedIn