Dansk Kyst- og Naturturisme
solnedgang badebro

Det visuelles betydning

mad salat bord

Når du arbejder med indhold på såvel fysiske som digitale platforme, er billeder og grafik en vigtig del. Visuelt fængende indhold, hvor tekst og billeder tilsammen skaber en helhed, er noget af det, der får kunden til at stoppe op og læse nærmere. Og netop evnen til at fange dine kunders opmærksomhed er vigtig i en tid, hvor forbrugere bombarderes med informationer på tværs af en endeløs række af digitale platforme. Derfor får du i det følgende en række tips til, hvordan du skaber fængende visuelt indhold og sikrer et godt samspil mellem tekst og billeder.

Den røde tråd i din visuelle identitet

Visuelt indhold dækker over de elementer, der fanger øjet og alene eller i samspil med en tekst, formidler et budskab. Digitale, visuelle elementer kan være alt lige fra din virksomheds logo, de billeder du bruger på din hjemmeside eller på sociale medier til det overordnede design af din hjemmeside. Fælles for de alle visuelle elementer din virksomhed benytter sig af er, at de er med til at underbygge din virksomheds brand-identitet. Derfor er det værd at overveje, om du fremstiller din virksomhed og dine produkter i overensstemmelse med den fortælling og det brand, du ønsker at skabe. At have det visuelle for øje kan højne mulighederne for at skabe en genkendelig og attraktiv profil, som dine eksisterende kunder bemærker og nye kunder tiltrækkes af.