Instagram, mand med mobil

Om værktøjskassen

Asana - Oprettelse 1

Turismesektoren i Danmark er ikke den mest digitaliserede branche, og det betyder at potentialet er stort for at sælge mere, kommunikere bedre, øge din markedsføring til de rigtige personer, mindske ressourceforbrug og gøre dig mere lækker og relevant for både gæster og samarbejdspartnere.  

Internationale gæster såvel som danskerne har taget det digitale til sig og møder ikke bare din virksomhed fysisk, eller på din hjemmeside, men også på Facebook, Instagram, Snapchat, Google, Tripadvisor, YouTube og alverdens andre kanaler og platforme. Ligesom din butik skal fremstå flot, dine kundetoiletter skal være rene og dine skilte skal sidde tydeligt, er du nødt til at have det digitale med i dine planer. Med den rette plan og en præcis indsats, behøver det til gengæld hverken at være dyrt eller besværligt.

Når dovne mennesker er dejlige

Verden er fuld af dovne mennesker, i den bedste forstand, der hele tiden finder på nye måder, at gøre det nemmere for sig selv og for andre. Således findes der i dag, en lang række værktøjer til at optimere dit daglige arbejde og gøre dine timer mere effektive. Heldigvis er vi også kommet dertil, hvor dem der bygger digitale løsninger har fundet ud af at det er mennesker der skal bruge dem, og langt de fleste er således intuitive og nemme at bruge.

Du kommer ikke udenom at være til stede digitalt, og at du kan vækste din forretning ved at være mere digital. Barrieren er desuden til at overskue. Dine kolleger, medarbejdere og frivillige bruger allerede i stigende grad de digitale muligheder. 

Værktøjerne er baseret på jeres input

Som indledende spadestik har skribenterne talt med virksomheder på tværs af turismebranchen i det meste af landet. Det er med afsæt i de værktøjer, som er drøftet med virksomhederne, at anbefalingerne er blevet til. 

Indholdet i værktøjskassen er baseret på to ting: De værktøjer, turismeaktørerne selv har påpeget som relevante og en række anbefalinger fra udgiverne, Orange Elevator og Innovation Lab.

Nogle af værktøjerne koster lidt at bruge - men langt størstedelen tilbyder en prøveperiode, hvor du kan afgøre, om det er noget for dig. Det har været en målsætning, at ingen af de beskrevne værktøjer er ekstremt dyre.

 

Den Digitale Værktøjskasse

Den Digitale Værktøjskasse er blevet til i samarbejde mellem; Destination Himmerland, Destination Limfjorden og Destination Kystlandet Dansk Kyst- og Naturturisme, ORANGE elevator og Innovation Lab

Projektet er støttet med midler fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelsens Kickstart-projektet Back To Business - Back on Track.