Flere af de store platforme er dog ved at ændre på en række detaljer omkring anmeldelser, der generelt sigter til lidt mere positive udtalelser. Eksempelvis kalder Facebook nu sine bedømmelser for “anbefalinger” i et forsøg på at 'nudge' brugerne mod venligere udtalelser. Hvis din motivation som forbruger for at skrive en anmeldelse er at anbefale, må man forvente, du er venligere stemt end, hvis det bare er “bedøm”.

Det kan overordnet godt svare sig at undersøge, om din virksomhed er blevet anmeldt på nogle af de gængse kanaler: Google, Tripadvisor, Facebook, Yelp, Trustpilot eller andre. Du kan, ved at google din virksomhed sammen med de aktuelle platformes navne, se hvad der findes af anmeldelser af dine ydelser. 

Når det kommer til at håndtere anmeldelser er tommelfingerreglerne de samme uanset, hvor du finder dem. Der er herunder lagt nogle gode og generelle tips og tricks under TripAdvisor eksemplet, som sammen med Google anmeldelser er de to mest udbredte anmeldelsesplatforme i Danmark.