Udfordringen
Hos turismeerhvervet har det siden tidernes morgen været kutyme at gemme rengøringen væk med tanken om, at den stod i vejen for gæstens oplevelse. Selvfølgelig skulle rengøringen være i orden, men den skulle helst ikke være synlig for gæster.
Sådan er det ikke længere. Nu handler det i høj grad om, at du ændrer dine vaner og overvejer, hvordan du kan gøre rengøringen endnu mere synlig for dine gæster.
De må ikke være i tvivl om, at du har et højt rengøringsniveau hos dig, for det skaber grobund for deres følelse af tryghed og sikkerhed og er blevet en ligeså stor del af den samlede gæsteoplevelse som dine faciliteter og events.
Eksempler på løsninger
Når du skal skabe mere synlighed og øge gæstens følelse af tryghed, handler det ikke kun om at ændre arbejdstiderne for rengøringspersonalet.
Du kan med fordel gå hele gæstens rejse igennem – lige fra research og booking til den fysiske gennemgang af ankomst, ophold og afrejse. Så kommer du alle områder igennem og kan nemt identificere områder eller punkter, hvor du kan øge følelsen af tryghed, og dermed skabe den allerbedste oplevelse for dine gæster.