Gå til indhold

Mere end nogensinde før vil dine gæster kræve gennemsigtighed i forhold til krav og forholdsregler hos dig. Hvordan håndterer du restriktioner? Hvordan er dine rengøringsprocedurer? Hvordan er dine gæster stillet ved en pludselig lockdown?

Det er alt sammen eksempler på de usikkerheder, dine potentielle gæster står med lige nu – og som også vil sidde i dem, når vi igen har et åbent samfund. For som det tidligere har været tilfældet i corona-pandemien, kan utrygheden og restriktionerne vende lige så hurtigt tilbage, som de forsvandt.

Så hvordan sikrer du, at gæsterne vælger dig til? Hvordan giver du dem en god oplevelse uden utryghed – og måske endda med et smil på læben?

Vi har samlet en række anbefalinger og eksempler, der viser dig som turismevirksomhed, hvordan du kan skabe endnu højere gæstetilfredshed og -tryghed. Læs mere i de forskellige afsnit herunder.

 

Stay Safe best practice guiden er udarbejdet af VisitNordsjælland, og er en del af ”Kickstart Dansk Turisme” som er en fælles, national holdindsats for at genrejse dansk turisme. Der er i forbindelse med udarbejdelsen af denne guide samlet en række erfaringer samt test af digitale værktøjer hos turismeaktører i destination VisitNordsjælland, for at skabe sikre og trygge omgivelser i turismeerhvervet.

Tourist- StaySafe-projektet er et samarbejde mellem Dansk Kyst- og NaturturismeAalborg Universitet, INVIO (Innovationsnetværk for Oplevelseserhverv), FLID (Foreningen for Danske Lystbådehavne) og VisitNordsjælland med konsulenthjælp fra Telling & Nesager og Innovation Lab.

 

Læs om baggrund for projektet her.