App mock-up

Digitale løsninger og turistinformerende indsatser

Formålet med projektet er at skabe vækst og omsætning for aktørerne igennem en koordineret indsats indenfor turismeformidling, turistinformation og brug af digitale løsninger igennem VisitorSpots samt at skabe øget motivation og kendskab hos destinationens turister.

Sydkystdanmark VisitLollandFalster

 

Formål

COVID-19-krisen har medført en øget efterspørgsel på ophold i danske feriehuse. Det mærkes også på Sydsjælland, Møn, Lolland og Falster, hvor den øgede efterspørgsel fra både dansk og tysk marked kan ses i antallet af udlejede ferieuger. Men vi skal have turisterne ud af sommerhusene og ud til attraktionerne, restauranterne, detailhandlen m.v.

Formålet med projektet er at skabe vækst og omsætning for aktørerne igennem en koordineret indsats indenfor turismeformidling, turistinformation og brug af digitale løsninger samt at skabe øget motivation og kendskab hos destinationens turister.

Indsatser

  • Videreudvikling af VisitorSpots
  • Distribuering via turistinformationerne
  • Rekruttering og involvering af eksterne aktører til værktøjet
  • Møder med turistinformationers frontpersonalet og udarbejdelse af informationsmateriale
  • Opsætning af en distribuering via overnatningsstederne: VisitorSpots skal være en fast del af et ophold på Sydsjælland, Møn, Lolland og Falster.

Vil du vide mere?

Stephanie Hamilton
Projektleder, Destination Sydkystdanmark

Telefon
+45 2924 4294

E-mail
sh@vism.dk