Dansk Kyst- og Naturturisme
solnedgang

Medier som markedsføring

 

Billeder er for mange virksomheder i turismebranchen det vigtigste visuelle element. Gode billeder er effektive til at kommunikere og markedsføre oplevelsesprodukter. 

Derfor kan det også give god mening at overveje, hvilke muligheder andre, for eksempel dine gæster, anmeldere, fans og øvrige aktører, har for at lave en god omtale og fremvisning af din oplevelse.

På siden Gode billeder har du set, hvordan du kan finde billeder til jeres behov, men prøv at vende den opgave rundt, og spørg; hvordan kan andre finde gode billeder om dit produkt.

Mange forretninger og virksomheder benytter i dag i større eller mindre grad at lægge nogle af deres billeder ud under åbne betingelser, sådan at bloggere, fans, presse og alle andre har mulighed for at bruge disse billeder. Derved kan de sikre at deres produkt eller brand formidles i høj kvalitet og på en attraktiv og kontrolleret måde. Hvilket igen også sikrer, at andre har lyst til at fortælle eller vise deres billeder i forbindelse med en omtale.

På billedsamlingen Unsplash kan du fx se mange billeder med Microsoft Surface og Dell XPS-computere og billeder fra MailChimp, DocuSign med flere. Disse billeder er sponserede af virksomhederne selv. Altså de har taget billeder af deres egne produkter eller købt fotografer til opgaven. (Billedernes rettigheder er så afstået på vilkår, der passer med de betingelser, man ønsker at dele billederne under.)

Der er således mange muligheder for at styrke dit brand, destination eller oplevelse ved at tilbyde gode billeder. Ved at du deler billeder fra jeres område, virksomhed, butik, produkter eller andre oplevelser, kan du gøre det nemmere at få omtale til at sprede sig som ringe i vandet.