facebook mobil kvinde bog crossaint
ipad haender

Sociale Medier

Foto:freestock&Nordwood

Sociale medier, blandt fagfolk omtalt som SoMe, dækker over en efterhånden omfattende pulje af kanaler. Fælles for de sociale medier er, at de, som navnet antyder, er sociale; de tilbyder en digital platform, hvor privatpersoner, virksomheder og myndigheder kan interagere og kommunikere med hinanden, udveksle information, indgå i fællesskaber og skabe kontakt. Derfor er interaktion nøgleordet til at forstå og bruge sociale medier.

Gennem facilitering af interaktionen mellem og med dine kunder kan du få indsigt i deres behov, målrette dine budskaber, og skabe grundlaget for en øget omsætning i din virksomhed.

Der findes et hav af sociale medier og langt fra alle er relevante. Derfor fokuserer denne værktøjskasse på et udvalg af de mest relevante sociale medier for dig, der er i turismesektoren.

Når det kommer til relevansen af de forskellige sociale medier, handler det ikke alene om, hvor mange brugere platformen har, men i ligeså høj grad hvor aktive brugerne er, hvilken målgruppe, man finder på de forskellige platforme - og hvordan virksomhedens produkter og kultur passer ind i platformens univers.

I valget af sociale medier er det ligeledes en fordel at gøre sig klart, hvad det kræver af kompetencer og tidsressourcer at vedligeholde de forskellige kanaler. En ting er nemlig sikkert; en død profil er der ingen, der opdager.

Brug derfor lidt tid på at sætte dig ind i, om et givent sociale medie er det rette for netop din virksomhed, inden du beslutter dig for, hvor og hvor mange steder du vil have en profil.