Liseleje festival parade

To nye kampagner skal få os til at rejse ud efter oplevelser i Danmark

14.7.2021
Foto: © Daniel Overbeck - VisitNordsjælland

Dansk Kyst- og Naturturisme står bag to nye kampagner, der skal give danskerne lyst til at rejse efter oplevelser i eget land - med enten fly eller tog. Skønt kampagnerne er selvstændige indsatser, udspringer begge af corona-initiativer, der skal hjælpe med at genstarte dansk turisme.

Dansk turisme er hårdt trængt som følge af corona, hvorfor blandt andre Dansk Kyst- og Naturturisme arbejder med en række projekter, der skal bidrage til en genstart af branchen. Fra to af disse initiativer udspringer nu to selvstændige markedsføringskampagner, som vil fylde i mediebilledet hen over sommeren.

Fælles for kampagnerne er, at der bygges videre på eksisterende aktiviteter, og derudover trækkes der i begge en klar rød tråd til den nationale overligger i form af VisitDenmarks ’Meget mere end bare Danmark’-kampagne, der også har oplevelser i Danmark som omdrejningspunkt. Sisse Wildt, kommunikationschef i Dansk Kyst- og Naturturisme, uddyber:

”Det var været vigtigt for os at videreføre og forstærke nogle af de stærke initiativer, der allerede er etableret. Ved at bygge videre på, frem for at bygge nyt, kan vi mere effektivt fokusere på at nå så langt ud som muligt med vores kampagnebudskaber.”

Skønt kampagnerne er forankret i to forskellige politiske aftaler, bidrager de begge til det samme formål om at motivere danskerne til at rejse ud efter oplevelser i eget land – med fly og med tog – for på den måde at hjælpe til at få Danmark både på vinger og på skinner igen.  

”Når vi undersøger danskernes rejseforventninger, kan vi se, at mange igen i år forventer at holde ferie i Danmark. Men vi har også set, at mange har forholdt sig afventende ift. at træffe de endelige ferieplaner, hvilket er helt naturligt i lyset af coronasituationen. Derfor håber vi, at vi med de to nye kampagner hen over sommeren kan være med til at inspirere til, at man ikke nødvendigvis bliver "helt hjemme", men også tager på oplevelse i Danmark med enten tog eller fly,” fortæller Sisse Wildt.

Begge kampagner kører på tværs af forskellige mediegrupper hen over sommeren for at skabe rejselyst i Danmark under selve højsæsonen.

Sisse Wildt
Vil du vide mere?

Kommunikations- og administrationschef

swi@kystognaturturisme.dk