Er du udbyder af outdoor- eller naturbaserede oplevelser? Find gode råd og inspiration til at optimere din forretning og din indtjening i en corona-tid i en ny håndbog, der er udviklet med udgangspunkt i erfaringer fra Aarhusregionens udbydere af natur- og outdoor-oplevelser.
Når vejrudsigten siger vestenvind på Rømø, stiger issalget. Det ved turismeaktørerne på Rømø efter at være gået med i big data-projektet Destination:Digital. Vi taler med Morten Degn fra Fru Dax og Per Østergaard Jacobsen fra CBS om erfaringer fra projektet og potentialet i big data.
Caféer og restauranter blev hårdt ramt af corona-nedlukningen, og derfor gik mange nye veje for at holde liv i forretningen. I denne episode taler vi med Bjarne Christensen fra Porsborgs i Ribe, som fortæller om sine erfaringer med at udvikle nyt under corona'en. Vi kigger også nærmere på de gode idéer med hjælp fra Carina Ren fra Aalborg Universitet, som har undersøgt, hvordan branchen har været innovativ under krisen.
Nedlukninger og begrænsninger som følge af corona-pandemien har tvunget restaurationer og turismevirksomheder til at tænke nyt og kreativt. Artiklen her kigger nærmere på inspirerende danske og internationale tiltag.
Med oplæg fra bl.a. Signe Jungersted, Group NAO, og Michala Svane, Tivoli, sætter Destination Fyns ReThink Tourism-webinar fokus på, hvordan turismeerhvervet kan innovere sig gennem corona-krisen og genåbningen - og hvordan vi tilpasser os turisternes nye præferencer og behov.
Begrænsninger og restriktioner i kølvandet af corona-krisen har tvunget restauranter og caféer til at tænke nyt og kreativt for at få forretningen til at løbe rundt. Artiklen giver et par konkrete eksempler fra Aalborg, der har taget udgangspunkt i ”pop-up, pop-ind eller pop-ud”.