Dansk Kyst- og Naturturisme

Produkt- og serviceudvikling

Find inspiration til udvikling af nye produkter og services, innovation og forretningsudvikling under og efter corona.

Tisvilde Hegn
Det nye wow - Turismens omstilling til den lokale gæst

Med udgangspunkt i nordiske destinationer ser vi i dette indlæg nærmere på turismeaktørers arbejde og erfaringer med at omstille markedsføring og produkter under sommerens nedlukning og at finde frem til det nye "wow" for den nye lokale gæst.

Håndbog for outdoor- og naturbaserede oplevelser
Håndbog for outdoor- og naturbaserede oplevelser og forretning

Er du udbyder af outdoor- eller naturbaserede oplevelser? Find gode råd og inspiration til at optimere din forretning og din indtjening i en corona-tid i en ny håndbog, der er udviklet med udgangspunkt i erfaringer fra Aarhusregionens udbydere af natur- og outdoor-oplevelser.

Tjek på turismen
Podcast: Turismen på Rømø udvikles af big data

Når vejrudsigten siger vestenvind på Rømø, stiger issalget. Det ved turismeaktørerne på Rømø efter at være gået med i big data-projektet Destination:Digital. Vi taler med Morten Degn fra Fru Dax og Per Østergaard Jacobsen fra CBS om erfaringer fra projektet og potentialet i big data.

Tjek på turismen - Episode 3
Podcast: Madsteder fik tid til kreativitet i en corona-tid

Caféer og restauranter blev hårdt ramt af corona-nedlukningen, og derfor gik mange nye veje for at holde liv i forretningen. I denne episode taler vi med Bjarne Christensen fra Porsborgs i Ribe, som fortæller om sine erfaringer med at udvikle nyt under corona'en. Vi kigger også nærmere på de gode idéer med hjælp fra Carina Ren fra Aalborg Universitet, som har undersøgt, hvordan branchen har været innovativ under krisen.

Bord for en i Sverige
To stay eller to go? Internationale perspektiver på corona-pop-ups

Nedlukninger og begrænsninger som følge af corona-pandemien har tvunget restaurationer og turismevirksomheder til at tænke nyt og kreativt. Artiklen her kigger nærmere på inspirerende danske og internationale tiltag.

Middag i drivhuse i Amsterdam
Webinar: Fra krise til ny praksis

Med oplæg fra bl.a. Signe Jungersted, Group NAO, og Michala Svane, Tivoli, sætter Destination Fyns ReThink Tourism-webinar fokus på, hvordan turismeerhvervet kan innovere sig gennem corona-krisen og genåbningen - og hvordan vi tilpasser os turisternes nye præferencer og behov.

Udeservering ved C. W. Obels Plads
Pop-up, pop-ind eller pop-ud? Innovation på Aalborgs madscene under og efter corona

Begrænsninger og restriktioner i kølvandet af corona-krisen har tvunget restauranter og caféer til at tænke nyt og kreativt for at få forretningen til at løbe rundt. Artiklen giver et par konkrete eksempler fra Aalborg, der har taget udgangspunkt i ”pop-up, pop-ind eller pop-ud”.