Sikkerhed og trygge rejsemål

Læs mere om, hvad man kan gøre for at sikre gæsterne et sikkert og trygt ophold.

Sikker og tryg møde- og kongresdestination
Markedsføring af Danmark som en sikker og tryg møde- og kongresdestination

At der er styr på sikkerhed og sundhed i landet, når der afholdes møder og kongresser er et vigtigt signal at sende, både overfor deltagende gæster, men også arrangører. Markedsføringsmaterialerne indgår både i indsatsen for at fastholde bekræftet forretning samt vinde ny forretning.

Kunstig intelligens og big data under og efter corona
Kunstig intelligens og big data under og efter corona

Artiklen undersøger anvendelsen af kunstig intelligens og big data inden for turisme i kølvandet på corona-pandemien. Teknologierne bidrager bl.a. til at skabe tryghed og fordrer mobilitet ved at øge sikkerheden, men brugen af dem kræver også forbrugernes tillid.

Webinar - Skab tryghed i kulturoplevelsen
Webinar: Skab tryghed i kulturoplevelsen

Se eller gense webinaret, hvor sikkerhedschef for Roskilde Festival, Morten Therkildsen, deler sine viden, og Statens Naturhistoriske Museum, Rosenborg Slot og Odense Teater giver indblik i deres forskellige tiltag for at skabe tryghed i oplevelsen.

Tjek på turismen
Podcast: Sådan navigerede Djurs Sommerland sig igennem corona-åbningen

Corona-nedlukningen ramte dansk turisme bredt. I denne episode gør vi dig klogere på, hvad en af Danmarks største attraktioner, Djurs Sommerland, gjorde før, under og efter nedlukningen. 

Rengøringsmidler
Brug karkluden i markedsføringen

Pris, indretning og beliggenhed har fået konkurrence fra rengøringsvognen, når kunder skal vælge overnatningssted. Artiklen bringer her en række gode råd til at gøre indsatsen endnu mere synlig, for at gæsterne føler sig trygge allerede inden ankomsten.