Dansk image- og potentialeanalyse 2017
19.9.2017
Foto: Niclas Jessen
Hvordan er danskernes ferieadfærd, kendskab og opfattelse af feriedestinationer?
Rapporten viser danskernes ferieadfærd, kendskab og opfattelse af danske og udenlandske feriedestinationer. Det er anden gang, der er gennemført en image- og potentialeanalyse på marked Danmark. Første gang var i 2016.
Undersøgelsen er foretaget blandt et repræsentativt udsnit af den danske befolkning i alderen 18+ år. Dataindsamlingen er foretaget i april 2017. I alt har 1.518 danskere deltaget i undersøgelsen.
I analysen er ”en ferie” defineret som en ferierejse med minimum en overnatning og kan bestå af betalt eller privat indkvartering.
Indsamling og kvalitetssikring af data er gennemført af analyseinstituttet Epinion.
Dansk image og potentialeanalyse 2017
Vil du vide mere?
Kommunikations- og administrationschef
Direkte: